Pages

Monday, May 31, 2010

Biar Betul Sampai 2 Tahun???

Hohoho..
Kisah penyusuan aku xder la adventure mane.
Suami ku memang support bila aku nak BF.
Mertuaku pun support tapi cam tak yakin yang bleh secara xclusive sebab aku keje.
Soooo..
Aku buktikan la.
Sekarang Kaseh da 3 bulan.
Tiap kali balik umah mertuaku mesti dia tanya "Susu cukup?"
Aku mesti jawab dengan bangga "Cukup".
Lagipun aku nak buktikan kat adik ipar aku yang wanita moden dan berkejaya tak salah BF anak.
Sbbnya anak dia BF dlm pantang je.
Habis pantang terus stop katanya susu dia da kuar darah.
Ermmm...
Aku tak salahkan dia sbb myb dia kurang pendedahan.
Nanti aku citer pasal anak dia kat next N3.

Yang aku nak citer ni pasal tanggapan suami ku tentang BF.
Weekend hari tu aku tercakap la kat dia yang Kaseh da 3bulan,
so da balik modal aku beli BP aku.
Sbbnya sblum ni aku ckp klu kasi FM lbh krg RM150 sbln budget yntuk susu.
Klu BF kuar modal skli je untuk BP da 3 bulan da blk modal.
Pastu saje la tercakap lak yang klu la pasni nak kena kasi FM rasa cm tk yakin sbb dapat nak kasi yang terbaik kat Kaseh.
Nak tau tak suamiku ckp per
"Susu soya kan ada klu xnak kasi susu lembu" (FM ada base lembu and soya)
Terkezut aku.
Aku jawab la xdernya suma baby leh terima susu soya sbb ada kes alergy protein soya.
Tau tak apa dia jawab??
"Habis tu takkan nak susukan dia sampai besar? Tak elok. Nanti anak susah nak pisahkan. Takleh berdikari"
Gurlppppp... Terkedu aku.
Slama ni aku tak pernah tanya xpectation dia psl aku nk BF ni.
Hooooo.
Last2 aku jawab "Dalam islam suruh kita susukan anak sampai umur 2 tahun"
Dia pun bersetuju aje laaa.

Suamiku tu jenis yang tak yakin ngan aku.
Sebabnya aku ni jenis "hangat2 tahi ayam"
Tu yang masa aku nk beli Bp dulu dia kata jgan simpan lak nnt.
So aku ckp la y aku akan buktikan at least smpai balik modal.
So dia ingat aku nk BF5-6 bulan untuk balik modal BP tu la.
Hohohoho.
Tak dinafikan mmg perangai aku klu takder target mmg tak jalan.
Soooo, tak leh salahkan dia bila dia jugde aku cam tu.
hohohoho.

Nota untuk SUAMI-ku :

Papa, Mama akan bf Kaseh kita tu sampai dia 2 tahun tauuuu.
Tungguuuu dan tengokkkkk.
Papa tak bleh rampas keakraban kami.
Huhhhh.
Papa cari cara lain nak pikat hati Kaseh.
Kaseh akan cari mama jgak walau dimana dia berada.
Kaseh cayang mama kan?
Nak nenen mama kan??
Papa xder nenen tak xbleh dok lama2 ngan papa.

No comments: