Pages

Friday, October 25, 2013

I Wish..

Dah datang lagi dah..
Konflik Wanita Pertengahan Usia.
Kalau nak tau detail leh refer kat entry saya sebelum ini.


Kali ni mungkin disebabkan sindrom kemurungan sebelum masuk 3 series.
Pandai2 je la awak Mama Lynd oiii..

Kalau ikutkan macam2 benda bergelodak kat kepala ni.
Kalau ikut nafsu serakah ni memang semuanya tak cukup.

Jom kita tengok apa la yang Mama Lynd ni sesakkan.

Handphone.

Yang logik dek akal and termampu and menepati citarasa diri ini adalah Galaxy S3


Tapikan dah janji nak reward bila da achieve target berat badan yang saya nak.
Boleh refer kat sini untuk ikrar saya.


Masalahnya belom cecah lagi 55kg.
Sekarang ni semangat nak exercise tu da menurun sikit.
Start lepas raya haji kot jadi gini.

Sport Attire

So untuk menaikkan semangat exersice ni, ingat nak cari sport attire yang shomel.

Bukan nak apa sangat pun, nak seluar and baju yang saya semart bila saya pakai dalam rumah semasa exercise.




Boleh tak.. boleh x?
Haissss.. Tiba rasa shame-shame tunjuk apa yang diri sendiri berangan.

Mini Gymnasium

Bila semangat merudum ni, mula la cari alasan untuk menyalahkan faktor persekitaran kenapa saya dah kurang exercise.

Mula la pikir "Kan best kalau mini gym kat rumah"
Baru ada dumbell 1 set dah berangan nak buat gym.
Yang lengkap dengan threadmill yang dah lama saya mengidam dan cermin besar.


Indahnya.
Tapi persoalannya, kalau ada pun boleh jamin ke?

Bila cakap pasal I Wish.. memang ke bulan la nampaknya..
Tu pun belom tentu habis.


3 comments:

bibi yusof said...

Ala mamalynd semngt la balik....mungkin bosan buat aerobic atau exercise yg same... Cube cr yg lain....

Han Hanni said...

bagussss..rewardkan diri sebagai ganjaran untuk kurus dan sihat adalah sangat memberi semangat kat diri

ch@ said...

Bkn rmh ko ada tgga ke Lynd? Aku turun naik tgga je. Pulun kerja rmh.dpm blakang, atas bawah, anggap je exercise. Aku jg pemakanan juga sbb perut sensitif.