Pages

Monday, July 9, 2012

Cerita satu ketika dulu..

Terbaca entry sahabat.
Kiranya macam mengimbau kenangan la.
So terasa tercuit juga untuk buat entry kenangan juga.

Taknak reverse jauh sangat.
Start dari form 4-5 di Maktab Rendah Sains Mara Beseri.
 

 Homeroom kami.
**Kumpulan mentor menti**
Mostly berhubung melalui facebook shaja sekarang.

Kolej Teknologi Timur (Matrikulasi)




Zaman ni zaman nakal.
Tido kat surau sampai org g solat subuh tak sedar.
Orang da ala2 sembahyang mayatkan kita.
Sesama apartment suka menyakat orang.
Takutkan abang2 kafe yang lalu belakang apartment.
Kenakan orang masa besday.
Kenakan lecture.

Ni gambar kami kejekan kete lecturer.
Heeee..
 
Ada y still contact samapi sekarang terutama Ied.
Jasa family dia takkan saya lupa.

Up lagi.
Tahun pertama di UKM.
Kolej Aminudin Baki K6P

Rombongan g melaka.
Paling kelakau konvoi 2 kete 2 moto.
1 lagi kete orang sabah y drive. 
Statement "ko follow moto aku"
sudahnya moto masuk lorong motosikal pun dia nak redah masuk.
Dia kata kat sabah takder lorong asing so mentang2 kancil so still muat.

Up lagi tahun 2 dan 3.
K6L 
 


Yang ni memang suke buat rombongan sebab Yut ada van.
So 1 kenderaan bleh angkut ramai2.
Kat kolej ni la selalu Lea datang tido menyempit 1 katil bujang dengan aku.
Bila zaman nak exam la.
Zaman tu muat ok..
Sekarang?
Nak tumpang sebelah peha pun kena pikir 2-3 kali.

Tahun akhir.
Rumah sewa seksyen 15.
Mengajar erti hidup sendiri yang sebenar.
Maklum lah dok umah sewa.
Mamak adalah lokasi makan yang paling dirindui.
Cheese Nan Ameer Ali masih tiada tandingan.
Housemate yang masih kekal berhubung samapi sekarang.
Lea, Kam, Pijot, Dilla...??? Sapa lagi eak..?
Aku da...

 Gambar ni pernah jadi wallpaper komputer aku kat opis agak lama satu ketika dulu.

 
And even gambar ni. (Kam mane ko?)

Memang foreber fren la.


Ada suke nyanyi lagu yang menguji minda sebab lirik and melodi mmg terbang ke bulan. - Kam
Ada yang dok bilik orang gaji yang dihias ala2 nursery - Lea
Ada yang meje dia, file dia, buku dia sentiasa tersusun dan kemas. - Pijot
Ada yang suke sergah aku kat depan pintu rumah Dilla 
Ada yang suke tido - Aku
 

Aku mmg xder gambar budak2 rumah sewa ke???
Ni pun gambar masa amik jubah konvo. 

Walaupun da keje and dok puchong saya still lagi ke bangi untuk lepak dengan mereka yang still di sana.
And even ko da kawin Lea.
Aku orang pertama yang tahu kewujudan Ruhil Imaan sebelum Zarip tahu.
Subuh2 tu ak bersiap nak gerak g keje ko tunjuk pregnency test result ko.
Kenapa yang tu plak aku ingat???

Dan ini geng JKMB.
Rasa macam mimpi je sume tu.
Sekarang ni kenyataannya aku da ada 2 anak.
Dan berat badan 60kg.
Wah..!!!
Perlu mention ke???
 

2 comments:

Imaan09 said...

waaaaaaaa.. kerja aku banyak, so, kepala sibuk pikir walaupun hati sibuk nak nanges!!! huuuuuu.. indahnyaaaaaaaa..indahnya ..indahhhhnyaaa zaman itu..ternyata ia hanya untuk dikenang!

Fizah said...

dari dulu ahkak mmg organized kan> ahak perasan!! :P