Pages

Wednesday, July 11, 2012

Kisah Ibu Beranak 2

Kisah isteri dan ibu yang beranak 2.
Mengenai perubahan secara fizikal, pergelutan emosi, ketangkasan minda untuk menyelesaikan tanggungjawab.

Sejak beranak 2 ini ada beberapa perkara yang jika dulu tak amik kisah tapi sekarang sangat concern.
Yang tak faham tu kenapa anak 1 dulu tak rasa begini.

1. Bentuk badan


Kagum betul ngan Rita Rudaini.
Anak 2 tpi tengok perut dia.
Tak tau la naper dalam ramai2 terasa kagum dngan dia pulak.

2. Penjagaan Wajah.

Macam tak percaya sejak habis pantang saya berjaya mengikut rutin penjagaan wajah yang basic.

Cleanser - Toner - Serum - Moisturizer - Sunblock - 2 way cake compact powder

Kalau dulu bedak baby je saya tempek kat muka.

3. Stamina
Sangat penting selain saya kena energetic pada waktu pagi sebab saya nak g kerja.
Tapi saya kena kekal energetic bila balik rumah supaya perlu menguruskan rumah tangga lak.
Kalau balik da lesu mula la memikirkan suntikan caffeine.
Buat masa sekarang saya sedang berjinak-jinak nak minum madu setiap pagi supaya saya bertenaga.
Skarang ni too much depend on caffein.

4. Sendi
Waaa..sangat takut bila "Aduh sakit lutut" "Sakit pinggang"

5. Kesihatan.
Dah mula risau mengenai darah tinggi, diabetes, gaut dll.

Mungkin disebabkan kesedaran yang umur yang semakin meningkat.
Jika tidak dijaga sekarang akan memberi kesan bila umur da meningkat.

Anak baru dua.
Kecik-kecik lagi.
Mereka perlukan saya dalam waktu yang panjang lagi.

Suami?
Graf lelaki berkadar songsang dengan wanita.
So kena beringat la.

Bulan depan ada annual check up.
tak sabar nak tunggu result.



No comments: