Pages

Friday, February 8, 2013

Deilema Breastfeeding Journey Awatif

Alhamdulillah.
Rezeki breadtfeeding Awatif masih berjalan walau pun kais pagi makan pagi.
Tapi goal untuk meneruskan perjalanan ini sehingga Awatif 2 tahun mungkin tidak kesampaian.
(Apa ke cepat mengalah punyer mak)

May or June nanti saya dijadualkan akan ke Korea untuk 1 minggu.
Graduation untuk training EDP.
So semestinya dalam tempuh itu saya akan berjauhan dari Awatif ku cayang itu.

Dengan Stok yang boleh dikatakan "0" macamana saya nak teruskan journey ini?
Ada 2 pilihan

1. Dalam masa 3-4 bulan ni pulun buat stok.
Stok seminggu?
Sekrang siang Awatif 3 x 5oz = 15 Oz
Kalau 24 jam?
5 x 5 Oz = 25 Oz
25 x 7 hari = 175 Oz

Omak aiiii..
Boleh ke?
Sekarang pun kais2 je.

2. Tamatkan journey untuk seminggu.
Tapi rasa macam terlalu awal.
Mastu Awatif 1 tahun 3 bulan.

Macamana nak wean off sementara?
Kat Korea nanti nak kena pam lagi ke untuk maintain demand?
EBM tu buang?
Tak sampai hati !!!
Kat sini Awatif consume FM dulu?

Or stop terus?
Nak ke Awatif FM?
Waaa.... dilema.

Pendapat suami?
"Apa salahnya dia minum susu biasa? Sekarang pun dia da makan macam apa?"

Huhhhh.. Bagusnya kalau saya boleh berfikir sesimple itu.

2 comments:

Imaan09 said...

klu aku, the best is wean SEMENTARA.. klu dia lapar, dia minum je..kesian awatif comel tu. meh duduk ngan achik lea laa

Yaati Nor said...

cuba ikut akak nie dia pun gi korea gak klu tak silap
http://alinalan.blogspot.com/2010/12/tips-breastfeeding-for-travelling-mom.html