Pages

Monday, September 10, 2012

Awatif 5 Bulan

Sudah Cik Lynd.
Bayar hutang dulu.
Heee.. dok tengah "Tonton" youtube, search mengenai simple excersice y boleh buat kat rumah.
Dan search juga pasal maintainance badan ku ini.
"Beauty Freak kah saya?"
Harap tidak. 
Dok tengah surfing tanpa tujuan dengan kelapangan waktu ini,
tiba-tiba teringat hutang Awatif Development.
Da 5 bulan anak dara saya yang sorang ini.

Pada pandangan saya, dia masih anak yang tenang.
Boleh beraktiviti sendiri.
Saya boleh tinggalkan dia untuk masak, mandi, sidai baju dll.
Tapi kena selalu jenguk sebab budak ini sudah boleh menjelajah 1 rumah dengan gerak "menggolek".
Kejap aje letak dia di satu tempat. 
Lepas tu kena cari dia terceruk kat mana2.
Lagi2 klu dia jumpa kertas / plastik di dalam golekkannya.
Dia akan diam bermain.


Kalau nak dia diam kasi lah plastik / kertas.
Tapi kertas xbleh lama sbb kejap je masti hancur.
Da beli softbook yang ada bunyi plastik, playgym juga ada bunyi tersebut.
So kasi je dia main benda2 y berbunyi mesti dia diam.


Dengan Nouri.


Sebagai contoh gambar ni.
Terpaksa tutup pintu sebab bimbang dia tergolek keluar rumah.
Lokasi asal adalah atas karpet lain yang tak kelihatan dalam gambar pun.
Awatif juga pernah tergolek sampai ke dapur.
Masa tu saje je nak tengok dia sampai mana dia boleh pegi.

Sekarang dia da boleh berda dalam posisi merangkak just belum melangkah.

Mulutnya bising jika masa bergolek tersangkut kat mana2.
Dinding ke, meja ke, kerusi ke.
So klu tengah masak mmg jenguk la kejap tgok budak kecik ni tersangkut kat mana.
Bising juga kalau berjaya angkat badan.
Mungkin geram sebab tak pandai melangkah.
Sabar sayang.
Sikit2 la.

Sudah mula bangun menyusu malam.
Senang urusan mama mu ini, tak payah bangun mengepam.
mungkin sbb spnjg bulan puasa tidak tido di baby cot so bila terjaga ada bau mama so dia nak menyusu la.
Alhamdullah menyenangkan kerja saya.

Sosial.
Sudah kenal orang.
Dengan some strangers dia akan menangis macam kena cobet.
Dengan Kakak plak, macam ada tarikan magnet.
Klu Kaseh ada berhampiran, suka sangat dia menarik2 rambaut atau apa sahaja yang boleh dicapai pada Kaseh.

Tahun pertama raya dengan Awatif.


Tertido dipagi raya.
Gigih papa nak anak dia y baru 4 bln lbh masa tu pakai baju kurung.
Diselongkar bju kurung lma Kaseh.
Besar skit la tapi boleh la buat syarat tangkap gambar.

Lagi 3 minggu Awatif akan mula solidfood.
Bermula lah 1 fasa baru dalam hidup awatif.
Budak ini sudah 7.2 kg dah makan lenguh la tangan mama nak dokong.

 
Budak tenang ini selalu mengundang saya untuk mengerjakan dia.
Sengehannya membuatkan saya hilang pedoman.
(Belum berjaya snap gamabr sengeh menyeringai dia)


Kelipan matanya melambai2 minta dikerjakan.

Bila fikirkan kamu, mama rasa cam cepat2 nak terkam dan cayang pipi gebu gebas kamu yang bisa menutup lubang hidung mama bila dicium.
harap Awatif dapat terus membesar dengan sihat dan tenang.
I Love U HannahDamiaAwatif

5 comments:

Imaan09 said...

si tenang.. Nouri dah makin besar makin hilang tabung tenang dan sabarnya..

Imaan09 said...

si tenang.. Nouri dah makin besar makin hilang tabung tenang dan sabarnya..

Nad @ MamaZN said...

awatif ikut muka ayahnye..
kaseh muka maknye kot kan? hehe

jumpe jugak mamalynd secara live
sori ek tak dpt sembang2 lama2..
lenguh dukung baby nayli yg bambam tu ;)

Mama Lynd said...

Lea : Awatif harap terus tenag sbb tabung mama dia da nak habis tenangnya.

Mama Lynd said...

Nad : Tu la. Dr jauh nmpk rsa cm nak sengeh lebar2 sbb biasa tgk gambar n rsa mcam hari2 jumpa pdhal hnya di alam maya. Paham ngan panas n dokong si tembam mmg xleh sembang lama.