Pages

Monday, May 30, 2011

Mari Bercinta : How We Meet Part 1

Ok la.
Diz idea came when i read about one of the public figure.
**I don't want to mention who**
seronok bila dia bt N3 how she met her fiance.
So it is just a few days, genap lah 2 tahun perkahwinan kami.
So ku nak buat N3 ni.
Macamana Mohd Ridho dan Siti Norhaslinda berjumpa.

Lebih kurang 2003 dekat2 akhir tahun la.
Pada suatu hari, sepatutnya tengahri tu ku ada Exam AutoCad,
tapi lepas kelas pagi,
aku balik bilik di Kolej Aminuddin Baki, UKM.
Pada malam sebelum tu aku tak tido langsung, xtau sebab apa.
Aku lupa.
So bila balik tengahari tu, aku terlelap "kejap".
Ak rasa cam sekejap.
Bangun je, tengok jam da kol 2 lebih.
Exam tu kol 2.
Camner nak kejar?
Jarak kolej ke fakuti kejuruteraan klu jalan kaki setengah jam jugak.
masa tu sesumpah ijau belum wujud lagi dengan aku.
G la naik bas.

Cuba nak masuk y kol 4 tapi tak boleh sebab nama ak da register u kol 2.
So, balik la kolej.
Dalam kegilaan dan kebengongan tu, ku dapat masa dari DIGI,
yang menyatakan aku dapat kredit percuma RM62.00.

Gumbira la kejap.
Banyak tuuu.
Lepak kat bilik sebelah sambil mengenang kebengongan hari ni.
Tiba2 kawan aku yang bernama Huda, cakap nk pinjam hp sbb ada no dok kacau dia.
Alang2 kredit aku da banyakkan.
So dia mintak aku siasat no sapa y dok kacau ni.

So aku pun call la,

Aku : Hello, Hasanah ada?
Dia : Erkk.. Salah no kot.
Aku : Ouhh. Yeke? Sapa ni ?
Dia : Along
Aku : Along? Dari mane?
Dia : Perlis.
Aku : Ouhh. Sorry la saya salah no kot. Minta maaf ye.
Dia : Ok, takper.

Memang sah la kawan aku tu tak kenal dia.
Xtau la. Kalau dok mengacau tu xkan nak mengaku.

So sume benda tu terhenti disitu.
Memang ku xsave no dia.
Sampai 1 hari ku dapat 1 SMS.
' Hai. Apa Kabar? Buat apa tu?'

So aku time tu mmg ingat member2 la kan sebabnya biasa klu org y xknal SMS,
dorang akan tanya 'sapa ni?' ' kat mana ni?'
Tu y aku pikir la.
So apa y aku pikir mmg kawan2 lama la.
So aku reply la.
Aku tanya sapa ni?
Dia kat REDO.
Ak pun pikir la sapa Redo?
Ku terus teringat ku ada kawan nama Ridzuan.
Kawan2 panggil dia sebutannya bunyi Ri-DU.
So aku ingat dia la.

Tapi lama2 aku rasa cam lain macam.
Ak tanya dia betul2.
Dia bgtau la y hari tu ak ada tersalah call dia.
Cissss...cisss cissss
baru aku teringat.
masa tu aku ngtau la y aku Linda dan bljar kat UKM.

Sebonarnya, dia pun syak aku menipu sbb mmg ada orang nama Linda dari UKM dok msg ngan dia jugak.
So dia syak aku nak mainkan dia dengan tukar no.
Tapi nak jadi kebeltulan jiran sebelah bilik aku tu nama Linda dan dari fakulti y dia sebut jugak.
Aku g tanya la dia, dia bgtau bukan.
Dia tak kenal mamat tu.


So i just live it.
Tapi dia still sms.
Nak berborak la.
Aku jual mahal tapi layan.
Ak hanya akan reply pertanyaan dia dengan 1perkataan shj.
Smada 'Ye' 'tak' 'tak nak'
Dan aku xpernah tya dia soklan.
**Membazir betul**

Lama jugak la benda ni berlalu.
Dalan 2-3 bulan jugak la.

Pastu lama2 aku pun da kira OK jugak la.
BerSMS.
Aku pun tak tau apa y aku dok SMS ngan dia.
Sambung next N3 for our blind date.

No comments: