Pages

Tuesday, September 17, 2013

Allah Lebih Mengetahui.. Bertuahnya anda


Saya : Weh.. wife ko bersalin bila?
Dia : Ko tak tau eak?
(Dengan senyuman yang masih terukir)

Saya : Kenapa?
(Dalam kepala terfikir dah bersalin awal ke?)

Dia : Anak aku dah meninggal. (Masih senyum.. Aku terkelu)
Sambung dia lagi : Lasak sangat. Terbelit tali pusat.

Dalam hati aku. Allah Maha Besar

Dia : Kesian kat wife aku la.

Ya. Kesian. Hati yang mendengar dan mengingat bertapa sukarnya pasangan ini menempuh saat2 kehamilan itu.
Usah diceritakan.

Tapi bila ingat muka kawan ni bercerita pasal gerakan anak dia yang lasak, bertanya pasal persiapan untuk sambut baby, terus saya tak boleh nak bayang bagaimana perasaan pasangan ini.

Takper sahabat.
Anda telah mempunyai anak syurga.
Allah telah memilih kalian untuk Anugerah ini.

Kepada Isteri,
Anda bertuah mempunyai suami yang tabah dan tidak putus2 menyebut mengenai anda.





4 comments:

Nad MamaZN said...

Allah.. Sebak :(
Salam takziah buat kawan n isterinya

ch@ said...

Salam takziah utk mereka Lynd. Aku pun ada seorang kawan, anak meninggal dlm perut 8bln, aku yg nangis ms nk pergi opis. tabah sgt org yg melaluinya.

My Aisy said...

Sedihnya...
takziah utk keluarga dia...
semoga mereka tabah menghadapi ujian ni...
in shaa Allah ada hikmah disebaliknya..

adianiez AIDA said...

sedih!
sayu...
Allah je Maha Tahu rasa hati si ayah yg bercerita itu :-(