Pages

Monday, September 23, 2013

Resepi dan fakta mengenai oat

Assalamualaikum.
Entry sihat sahaja minggu ni.

Sejak nekad nak diet ni memang selalu search pasal kesihatan dan resepi sihat.
The basic diet thing is should be sedap and fun.
I taknak too suffer then bertahan 2-3 hari je pastu dah give up.
Sebab tu selalu cari fakta dan pengetahuan supaya kita tahu apa yang terjadi pada badan kita dan kita rasa kesannya so kita akan lebih bersemangat untuk meneruskannya.

Salah satu amalan baru yang saya amalkan sekarang adalah amalkan pemakanan oat.
Kalau ikut instruction kat packaging senang je, tambah air panas pastu makan.
Tak lalu nak telan beb.

So google la.
Boleh refer sini untuk resepi2 menarik.

Resepi






Tapi yang masak2 tu tak sempat nak buat pagi2.
Pagi tadi saya try letak 3 in 1 nesvita campur oat dalam 5 sudu,kasi pekat and makan dengan buah kiwi.
Sedap  ooooo..

Nanti kalau saya cuba resepi kat atas tu saya kongsi.
So far tak pernah try sendiri lagi.

Fakta menarik dan santai mengenai oat.

1 comment:

bibi yusof said...

haah la awak.. saya tk lalu nak minum oat cereal drink..