Pages

Wednesday, September 11, 2013

Nak Nangis..

Mencuri masa.
Tarik nafas.
Saya perlukan ketenangan.


Baru lepas baca entry BFF.
Pasal pergolakan dunia.
Pergolakan yang boleh dielak jika kita bawa bertenang.
Tapi orang mesti cakap "cakap senang la, ko itu, aku ini"
Sudahnya abaikan je la urusan dunia diluar bidang kuasa.
Seperti kata BFF, doa.
Konon memperjuangangkan hak.
Adakah cara pemperjuangkan itu cara yang betul.
Tapi tak guna cakap sebab semua orang rasa dia sentiasa betul.
Dah stop.

Sambil menaip ni bos dok bercakap ngan saya bagitau yang sorang hamba Allah ni baru kematian isteri.
Anak masih kecil.
Isteri meninggal mengejut.
Allah..Kesian tapi difikir sesak dada ni.
Dada ni da cukup sesak dengan masalah.

Apa masalah saya.
Masalah kerja sebenarnya.
Bukan merungut.
Tapi sedang mencari cara nak setelkan masalah.

Tapi cabaran paling besar.
Nak work with people.
Communication.
Orang suruh buat ini, katanya susah.
Sudahnya konon taknak susah menjadi makin susah.
Dan susah itu drag ke orang lain.

Gasakan pihak lain yang mengatakan kita buat keje tak cukup bagus dan kita tak buat keje.
Saya bukan tak buat keje tapi keje yang saya buat masih tak dapat setelkan problem.
Saya masih tak jumpa cara nak setelkan masalh itu.
Bukan saya tak buat keje.

Bila kita bagitau keje kita dan halangan yang kita hadapi,
pihak lain pulak mengatakan kita mendedahkan aib sendiri.
Housss... Sekarang kepala saya berdenyut2.
Air mata sudah bergenang.
Sakitnya kepala.
Rindu smartphone yang diistihar total lost nak ber wassap dengan BFF.
Tapi kalau ada pun apa yang saya nka bgtau dia?
Nak merungut n menyumpat?
Tak la..
Maybe boleh say and talk something yang boleh buat say bawak bertenang.

Sakitnya kepala.
Sudah mau lunch time.
Nak g mana?
Nak g kantin cam biasa takkan buat saya lega.
I need reset button supaya saya boleh settle problem ni satu per satu.

Allah.

3 comments:

Diana said...

Sabar Mamalynd...
(tak merasainya senang cakap...kan?)

Baca doa penenang hati:
Rabbisrohlisodriwayassirliamri-wahlulukdatammillisani yakaohu qauli

Maksudnya:
Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku dadaku..dan mudahkanlah bagiku tugasku, dan lepaskanlah simpulan dari lidahku, supaya mereka faham perkataaku..

Amin...

Unknown said...

Diana : Thank you.
Itu yang saya harapkan.

Imaan09 said...

Kadang2 cabaran besar sebab kita xcukup berserah..
Now, buang segala kekusutan, lupakan semua keupayaan dan rasa mampu.. Mula dgn zero, then serah bulat sebulatnya atau tawakkal 120% minta ALLAH tolong.. TUHAN akan dengar dan akan bantu.. Percaya la..