Pages

Thursday, January 6, 2011

Di Mana Energy


Hari ni.
Masuk opis lambat.
Gerak cam biasa.
Tapi jem n hujan.
Terlewat sudaa.

Nak menambah nasib kurang baik hari ni.
Nak amik beg dari kete tengok2 ada beg pam je.
Beg harta karun ku, camera, purse and diari tetinggal.
Sah tadi angkut beg skool Kaseh and beg pam je.
Sib baik hp letak dalam poket.
**Ada gak bab nasib baik**

Takder la nak merungut.
Kalau pikir balik, bukan selalu pun camni.
Lagi pun luar kawalan kita.
Allah nak jugak uji kita kadang2.
Kalau kita bagus sekarang tak semestinya bagus selama2nya.
Dan istilah "Bagus" tu kadang2 kita declare sendiri bukan dimata orang lain.
Manusia.. Bila time rasa dia "bagus" canang 1 dunia,
tapi bila time tak "bagus" mencari alasan untuk merasakan diri ini masih "bagus"
Ingat Cik Lynd, dunia ni Allah yang punyer, tiada apa yang dapat menghalang
untuk Dia menguji kita.
Rasa "bagus" itu merupakan 1 ujian.

Ku bersyukur dengan apa yang aku ada.
Ku tahu ku banyak kelemahan.
Ku mencari ruang untuk menjadi lebih "bagus"
"Lebih Bagus"?
Ouh.. tidak.
Ku tak pernah bagus so camner nak jadi lebih bagus?

Tukar2.
Dari tak bagus menjadi bagus.
**Lama2 sebut perkataan bagus membuatkan aku pening. Apa maksud bagus?**

Hehehehe.
Ku bukak facebook.
Terbaca ni.

Tak nampak la pulak.
Ku taip balik.
"Seawal 5.30 pagi, mami ni da sibuk dgn anak2, htr anak sekolah, pergi kedai, uruskan hal kedai, amik anak sekolah, balik masak, ke kedai semula, balik dari kedai, masak makan malam, lepas tu melayan anak-anak dan suami samapi semuanya tido slm pukul 10 (anak) dan 12.30 malam (bapaknya). Itu lah routinenya. Masa untuk mami tak tau nak menyelit kat mane. Hehehe:-)"

My dream of life.
Huuuu. Boleh mengetepikan diri sendiri untuk orang y tersayang.
Waaaa. Cik Lynd, Dimanakah anda?

Pssst : Mood down skit hr ni.
.
.
.
Tergendala sebentar.
Semput. Ada budak pengsan. Tolong angkat g klinik.
Katanya tak bleh buat keje y sama, nnt collapse sendiri.
Ermmmm.. Syukur sy takder penyakit.
Sakit kepala aku.
Semput.
Fuhhhhhhh
Sekian Terima Kasih.

4 comments:

Anna Da Lady said...

hmmm...bagus betul Mami tu...alah, ko pun leh jadi punya :)

Imaan09 said...

aku klu nk jadi gtu wajib ada suppliment..klu x, pengsan jugak kot!

mimi said...

Hmmmm... mmg susahkan.. 'kemuncak kejayaan seorang perempuan tu adalah bila berjaya menunaikan tgjwb sebagai isteri dan ibu dengan jaya.'
Bila la saya pon nk jadi cam farah tu.. sentiasa gagal lg ni jd yg terbaik tuk suami dan anak. ;)

KasehKu said...

Kam : Hope ur pray will come true

Imaan09 : My theory is, i believe there are so much calories that can be burnt in my body to produce the energy. But the psychology will block the process of energy converter. Hahahaha. Ini adlah theory sebenar untuk orang pemalas cam aku.

Mimi : Huhuhuhu. Sy jgn kata nk ke "kemuncak" "kaki bukit" pun tak jumpa lagi. Waaaa.. Gerun.