Pages

Tuesday, December 11, 2012

Impian : Bilik Tidur Anak-Anak

Assalamualaikum.
Sudah masuk December.
Kepala aktif memikirkan apa plan tahun depan.
Beberapa plan membuatkan ibu ini berimpian.
Salah satu plan saya tahun depan, saya nak gunakan ruang tingkat atas rumah ini sepenuhnya.
Buat masa sekarang hanya master bedroom yang digunakan.
Tu pun naik hanya untuk tidur.

So since kami da rembat TV baru so TV lama hangkut naik atas.
Tapi tak guna pun.
So salah satu item yang dalam pertimbangan adalah nak buat bilik untuk anak-anak.
Next year kaseh da 3 tahun, dan sekarang pun dia da ada sifat kepunyaan.
Saya ada buat play room untuk Kaseh kat bawah tangga.
Boleh refer sini --> Link

So walaupun dia tak main kat bawah tu sepenuhnya tapi dia amat menghargai "Rumah Kaseh".
So dengan adanya bilik sendiri mungkin dia lagi seronok.

Nak buat bilik yang simple je.

Item-item yang mungkin diperlukan.

Katil
Mula-mula ingat nak cat katil bujang sekarang ni jadi putih.
Tapi, ini bermaksud Kaseh tido bilik tu sorang-sorang.
Ermmmm.. mungkin tidak.
Mungkin bila Awatif dah umur setahun nanti saya sudah boleh mula terapkan "Kaseh dan Awatif tido bilik sendiri"
Even mungkin Awatif perlukan saya untuk BF tengah malam tapi at least untuk tido tu boleh sama2.
**Tengok dulu macamana**
So mungkin saya hanya guna tilam queen yang lama tu.
So just cari cadar bertema yang sesuai sahaja.
Blom beli katil lagi sebab tak tahu lagi anak2 boleh terima ke tidak bilik sendiri.

Cat
Waaa..Bab ni paling mengujakan.
Anak perempuan mesti la ala2 pink, purple and beige.

Saya suke combination ni.

Pink + green

Or 

Pink + Purple

Pink pun bukan pink y betul2 pink tu.
Pink ala2 beige

Langsir

Harus lah matching dengan cat.



Bilik tidur anak Wardina Safiyyah.
Warna dinding and langsir yang matching.
Suka cermin juga.
Simple je.

So tu je benda besar yang diperluakn untuk bilik anak dara saya nanti.
So nantikan updatenya untuk siaran 2013 nanti.

3 comments:

Fizah said...

apekah sumber gmbr no 2? nk tgk2.. cantek i loike!!

adianiez AIDA said...

end of 2010 aida da pun berjaya wujudkan bilik anak2 dara berdua tu. skang da semak skit. insyaƁllah nak kemas semula & deco lagi :-)

http://adianiez.blogspot.com/2011/01/misi-sukses-100.html

Han Hanni said...

Suka bilik pink cute cute gitu