Pages

Friday, October 1, 2010

Kunci Hikmat

Kunci Apakah Ini?
Kunci BMW?
.
.
Bukan

Kunci Kapal Terbang?
.
.
Bukan

Kunci Istana?
.
.
Bukan

Tapi ini adalah
.
.
.
.
Inilah kunci Penyusuan.
Huhuhuhuhu.

Sekarang ni ku Toing..Toing gumbira.
Sebabnya kunci port tempat ku mengepam ku y pegang.
Sebelum ni clerk y pegang.
So tiap kali ku nk mengepam ku kena mengadap duli yang maha mulia Kak Anna.
Tapi 2 mggu lepas kunci ni ilang.
So ku kena jumpa bos dia tiap kali mengepam.
Segan skit la.
Biasa 4x da jadi 3x.

Tapiiii...
Semalam ku jumpa kunci ni kat atas meja orang depan meja aku.
Dia sangkut kat calender dia.
Ku perasan la.
Ku tanya mana dapat.
Dia ckp dia jumpa tapi xtau sapa punyer.
Nape la ku tak perasan kunci tu dok senyum kat aku selama ni.
Bila ku nak pulangkan Kak Anna cakap
"Awak Pegang la"
Toing
Toing
Toing
Gumbira rasanya.
Ku leh pegi sesuka hati aku je.
Nak buat Power Pumping pun bleh.
Hamik ko nak buat PP kat opis.

Tambah lagi tinggal aku srg je y mengepam skrg.
Klu dulu kena bt schedule tak pun mengepam secara berjemaah.
Ada yang da brenti dan ada yang da tewas.
Sooooo.
Ini akan memudahkan misi penyusuan ku.
Ganbatte Lynd.

MamaKaseh : Da 2 hr Kaseh da kurang nyusu kat skola sbb katanya dia da selara makan.
Lega mama.



5 comments:

Imaan09 said...

itu buktinya kita hanya boleh berusaha..tp ada menda y memang TUHAN sahaja y bleh ubah..
Jgn2 tension2, tawakkal banyak2 semoga perjuangan selesai!

SYaMiLa said...

Allah maha mengetahui...

kak mieja said...

seronokkk kalao tempat tu kita yg punyakan :)

nur said...

bagus la tu... mesti lg rajin mengepam lepas ni... kalau sempat, apa salahnya buat PP kat opis :)

KasehKu said...

Imaan 09 : Betul tu. Allah da bukak jalan so yang lain is depends on us.

Syamila : Salam kenal. Tu la. Allah sentiasa bersama ngan kita susah dan senang.

Kak Mieja : Tu la. xder nak segan kat sapa2 lagi da.

Kak Nur : Tu la. Tapi kalau kenan keja kat luar tu susah jagak.