Pages

Monday, November 19, 2012

Awatif at 7 Month

Sorry sayang.
Mama selalu lewat 2 minggu nak update development anak mama ni.
Erm.. same excuse, tiada mood.
Yes i prefer to menyalahkan mood dari menyatakan "tiada masa" sebab masa akan ada jika kita cari.
Ok. back to the topic.

Hannah Damia Awatif.
Recently saya suke panggil "Hannah Damia"
Then sampai end of this month saya beberapa kali tersilap tertulis "Hannah", pada plastic EBM instead of "Awatif"
Sebab, mungkin saya sudah terbiasa panggil nama penuh so to make it short just 2 first words je la yang tinggal.


Kaseh Melissa and Hannah Damia.
2 permata hati beta.

Pemakanan.
Saya rasa dia kuat makan.
Disamping bubur nasi yang saya kasi 1 kali sehari, dia seakan-akan tidak cukup dengan itu.
Anything yang org sekeliling dia makan dia mesti nak.
Sampai tahap dia nak rampas.
Panjat dan rampas.
Tak kisah la apa pun, roti, jagung, keropok or anything.
So saya beli biskut sebagai ganti.
Tapi dia nak jugak sama dengan apa yang orang makan.
So ayat pujuk Kakak Kaseh "Awatif kan takder gigi lagi"

Yup, as mention above masih belum ada gigi.
Suka aktif memanjat untuk berdiri.


Waaa... bak kata Lea,
"Tabung tenang" sudah habis.
itulah Awatif sepanjang bulan ke 6-7 ini.
Tidak boleh diletak.
Dia nak kita sentiasa ada sebelah dia.
Tidur.. Ya Allah susahnya.
Kalau kol 8 dah tunjuk simptom2 mengantuk, kol 12 belum tentu tidur betul2.
Sepanjang tu dia akan main kejap dan merengek.
Nak pujuk and tidurkan guna cara nenenkan, jarang menjadi.
Sampai muntah2 susu dia punya la banyak menyusu tapi xnak tido.
Sampai tahap saya sms Ummi Linda malam2 buta tanya macamana sebenrnya tidurkan Awatif.
Ummi cakap biar je di di tempat tido nanti dia akan tido sendiri.
So saya kol 9.30 malam da naik atas dengan harapan Awatif tido dan say a boleh turun kembali dan buat keje.

Takdernya.
Mama Awatif yang tido dulu, Awatif entah bila la yang dia terlelap.
Dalam gelap pandai pulak main sendiri.
Memang mendatangkan krisis rumah tangga.
Tension la.
Keje rumah tangga tak setel, anak merengek.

Tapi.....
2-3 hari ni da nampak OK.
Dia da boleh ditinggal main sendiri.
Ermmm.. since dia da seronok dok dalam walker.

Tapi yang tak tahan tu bab mengutip.
semua masuk mulut.
Kaseh tukang sepah, Awatif tukang vaccum masuk mulut.



Apa-apa pun cabarannya.
Mereka permata hati saya.
Penguat semangat saya.

Kalau saya seikhlasnya mmg banyak pahala atas amanah sebagai seorang Ibu.



1 comment:

Imaan09 said...

Nouri dah 3 batang gigi.. gerun aku!