Pages

Friday, March 22, 2013

Hansaegee Nature : Charcoal Mineral Mask

Betul ke eja?
Ok seperti yang dijanjikan.
Review pertama untuk bulan ini.

Saya perkenalkan product dari Hansaegee Nature.
Dah lama juga "jumpa" product ni masa "Google" mengenai penjagaan wajah 1 ketika dulu.

Product buatan Korea.
Mula-mula saya tertarik dengan Nose Pack nya.

Tapi sekarang saya lebih jatuh cinta dengan barisan product mask Hansaegee nature.

Paling menjadi pojaan adalah Charcoal Mineral Mask.



Jika dulu saya pakai yang jenis peel off which is menyakitkan dan menakutkan anak-anak.
(Kaseh pernah menangis ketakutan masa saya pakai mask charcoal peel off pastu kena marah dengan En Suami dah tu nak tanggalkan susah)

Kenapa saya suka?
1. Memang saya cari product yang fokus on to reduce the pore size.

2. Lepas tanggal mask ni tak payah basuh, just urut baki2 cecair/krim yang masih melekat pada wajah dan biarkan kering dan tido.

3. The best part is bila bangun pagi wajah tak berminyak.
(Biasanya kalau saya baru lepas buat sesi facial sendiri kat rumah mesti bangun esoknya muka saya berminyak)

4. Senang nak tanggal bila tiba2 Kaseh terjaga.
(saya hanya berfacial bila anak2 tido sebab Kaseh masih takut dengan "topeng" hitam ni.

Cara Guna.

Senang je.
Pastikan anak tido (For those who have)

Basuh wajah, scrup (Saya suka guna tomato) dan stim wajah (kdg skip).
3 langkah diatas adalah untuk menyediakan kulit wajah dalam keadaan yang paling bersih supaya nutrien dari mask akan diserap semaksimum mungkin.

Then letak toner (Saya letak Serum Vitamin C Adha)
Then baru letak mask.

Biarkan selama 20 minit, buka mask dan urut kan wajah.
Then tido.

Kalau xtido xbleh ke?
Tips hasil dari research En Google " Selepas pukul 11 malam adalah waktu untuk kulit menyerap apa sahaja pada wajah dengan efektifnya"

Sebab tu kenapa pentingnya krim malam (yang saya selalu skip).
Lepas kol 11 malam tido la.
Anyway org yang bg tips ni pun ada anak ekcik jugak sbb tu dia bg cadangan buat facial malam.

Banyak lagi barisan product mask kat Hansaegee Nature.
Bleh tengok kat website mereka.




Wajah yang ditakuti Kaseh.
Oushhh.. Lopa nak bgtau yang mask ni macam kecik sikit.
Macam xpuas ati bila tak dapat tutup keseluruhan hidung.
Ke hidung jambu makcik ni yang terlampau besar???

Dan Dahi
(Ke dahi orang korea xjendol macam dahi makcik?)

So that's it.
Selamat menjaga kecantikan.

No comments: