Pages

Monday, March 18, 2013

Ciri-ciri orang berjaya

Please don't take serious for the statement.
Heeee..
Ingat tak pasal entry ni

Salah satu ciri-ciri orang berjaya adalah selalu sebut dan respond dengan ayat dan perkataan positif.
Salah 1 ciri-ciri lain adalah...

Mereka meletakkan gambar keluarga di atas meja kerja mereka.
Cer review balik citer2 melayu ke mesti ada letak family potret kat dalam opis.
Cer pikir cer pikir.

Dan saya sebagai stalker pun perasan MD, Plant Manager, dan beberapa manager lain pun ada letak gambar family kat opis.

Oleh yang demikian..


Saya pun letak jugak..!!!!!
Hehehehe..


Xder kaitan pun tapi cuba mengkaitkan jugak.
Saya tak pernah pun letak gambar family selain kat dari wall paper destop.
Tapi entak mana datang tiupan teringin pulak nak.



Masa 1st day gambar ni bermastautin kat meja saya,
nak balik tu saya xsampai hati nak biarkan Awatif tersengeh "sorang2".
Sudahnya saya tumbangkan frame tu.
Ada jugak terdetik nak bawak balik sebab xsampai hati nak tinggal.
Heeee..
Sekarang dah masuk minggu ke-2 saya dah mula biasa dengan gambar tu.
And you know what.. setiap kali pandang gambar tu hati saya selalu rasa "fresh".
Tak penat untuk meneruskan keje.
And saya rasanya minggu lepas adalah minggu paling tinggi utilization waktu keje saya.
Ohoooo.. sekarang saya faham kenapa orang2 berjaya itu berjaya.
Sebab mereka selalu bersemangat.
Kenapa mereka bersemangat?
Sebab jiwa mereka selalu "Refresh" setiap kali pandang gambar family kat tempat keje.
Sooo... Apa kata anda pun mencubanya.

3 comments:

Fizah said...

entri yg baguss sekali! suke2.. aku pun tak pnh ltk ggmbr family kat meja..tak sangka plak ada sebabnya org buat gitu yek!

btw, meja anda kemas dan frame itu bombastic! sgt perfecto! =)

Salma Othman said...

saya selalu pergi site client.so letak gambar family as laptop background je. :p


do follow me back. :)
http://drawcolorcreate.blogspot.com/

Imaan09 said...

sukaaaaaaaaaaaa entry ni. sbb nak tiru jugak!