Pages

Tuesday, November 23, 2010

Idaman Ku

Waaaa.
Bleh tak ku inginkan ini?
Credit to Uncle Google

Mampu kah?
Hahahaha.
Rasa cam badan ni da berat.
Da tak fit da.
Lemau je.

Orang kata joging je la.
Free je.
Tapi alasannya adalah.
Bilanya nak g joging?
Kaseh cmner?
En Suami nak ikut ke?
Takkan nak tinggalkan anak, rumah dan suami ku?
Kalau benda alah ni ada kat umah,
pagi2 sebelum anak bangun leh la berjoging dulu.
Hahahahaha.
Alasan tu sume.
Takut 1 lagi jadi gajah putih.
Beli riban2 dok tersadai.
Baik ku buat cabinet dapur.
Hahahahah.
Cok lindot.

Dok pikir ruang masa dan tempat yang membolehkan aku
bersenaman secara tak sengaja.
Buat keje rumah macam mengemop dan menyapu , der la ku buat hari2.

Yang terbayang sekarang ni aku nak berjalan keliling kilang sebelum masuk opis.
Tadi ku kira langkah aku dari parking ke opis lebih kurang 1000 langkah.
Aku jalan laju skit so terasa gak la mengahnya.
So kalau aku pusing 1 kilang mahu 5000 langkah.
Sebab aku dari parking ke opis lebihkurang 1/5 ukur lilir kilang.
Hahahahah.
Apa punyer pengiraan daaaa.
So kita try dulu la eak.

Bukan setakat nak kurus je.
Nak kasi fit skit dan bersemangat.
Ni buat keje skit semput.

Dalam kepala sekarang oikir nak kurus je.
Mau taknya kalau da dalam 1 minggu cuti ku da naik lebih sekilo.
Dengan tanpa segan silunya ku mengaku yang berat ku pada
23 November 2010 adalah 63kg.
Target nak 55 kg.
Berat sebelum pregnant.

Ku tak salahkan dunia dengan keadaan ku ini.
Ku slahkan perutku dan seleraku yang buruk lantak ni.
Tambah lagi sekarang masak je kat umah so untuk megelakkan pembaziran kena la habiskan.
Waaaaaa.
Salahkah aku?

Huhuhuhu.
Majalah rapi bulan ni yang gambar Ilyana ada 100 tips untuk diet.
Nanti ku kongci2.

Pssst :
Xder sapa nak hadiahkan treadmill kat ku ke?
Doakan kejayaan ku untuk kurus.

3 comments:

CHeeSYaNa said...

Nak kurus jugaks! Especially tang perut. Bosan dgn soklan2 orang yg tanyer "eh, pregnant lagik ker?"

Unknown said...

Yana : Betul tu. Kecik hati i bila org asyik tanya camtu. Azam 2011 nak KURUS. Hahahaha.

Normaliza said...

Meh kita sama2 pakat pulun kuruskan badan 2011 nanti.. :)