Pages

Wednesday, April 6, 2011

Kaseh 13 Bulan, Mama Semput

.

.Lama betul tak citer pasal permata hatiku y sorang ni.
Da beca da.
13 bulan.
.
.
Apa Kaseh leh buat?
Kaseh leh buat mama pening.
Heeee..

Kaseh pandai "tolong" mama mengemas.
Ni salah satu tempat kejadian selepas Kaseh mengemas.
Keluar semua harta karun.
Kadang2 bagus gak leh umpa tutup bekas yang hilang.
Belum lagi bab Kaseh buat tarian singa, ketuk periuk dari dapur sampai ke pintu depan.
Periuk dalam rumah tutupnya kat luar.
Mari kita tengok almari nenek ada apa

Kaseh Telifon Mama
Tak kisah la handphone ke, remote TV ke, telifon rumah ke, semua nya jalan.
Masa awal2 dulu letak telifon kat bahu.
Sekarang da letak kat telinga.
Apa dia cakap?
"Mama, mamaaaaa" dengan nada menjerit.
Tapi 2-3 menjak ni, da cakap pelan2 tapi selit dengan buat2 gelak.
Belakon.
Ni mesti biasa tengok mama telifon nenek bercerita sambil gelak2.
Ahad hari tu.
Mama terlelap.
Kaseh pecah rekod naik sampai atas sorang2.
Papa perasan Kaseh da samapi atas bila dengar Kaseh sebut "Mama,mama"
Ropanya, dia da sampai atas sebab telifon rumah mmg kat atas.
Bila bangun tido papa citer, rasa cm gugur jantung samapi ke kerak bumi.
Kalau jadi per2 masa kaseh panjat tu camner?

Kaseh Pun Nak Laptop
Yang ni memang pantang.
Asal buka laptop je, dia pun sama sibuk la.
Tau plak pegang mouse sambil tekan2 keyboard.
Lagi2 kalau ada gambar dia, tongkat tangan sambil borak2.
Apa ntah yang dia citer

Kaseh sayang Asyuuuu..
Nape ntah dalam ramai2 acik2, Kaseh suke sangat kacau maksu.
Kalu maksu tido dia tepuk2 pipi.
Pastu buat2 borak.
"Kaseh, Maksu tak paham"
Last week, bila disuruh sayang, laju aje di sayang maksu.
Banyak kali lak tu.
Jealous mama.
Bukak mulut besar2 "Aaaaaa" cayang maksu.
Asyuu Kaseh yang kat belakang, kecik kenet tu.

Jom Gi Jalan Mama.
Pantang nampak tudung.
Nak pakai, pastu tarik kita keluar.
Ajak keluar.
Malu I.

Jom mama, kita naik didit.
Tolak la bakul ni mama, Kaseh da siap pakai tudung.

Kaseh Tahu Ada 2
Agak tak senonoh tapi nak kongsi jugak.

Alhamdulillah, Kaseh still breastfeed dan sepenuhnya direct.
So, aku kena la kreatif nak BF Kaseh, supaya tak bosan.
Heee.
Kaseh nenen macam2 gaya, mama terlentang ke, mengiring ke, duduk ke, sume diatasi oleh Kaseh dengan cemerlang.
Yang dia tahu kedudukan mulut dia ditempat yang betul.
Kaki, montot, tangan dan anggota lain, tak kisah la dimana pun.
Tapi sekarang Kaseg tau yang nenen dia ada 2.
Sesedap rasa je dia nak bertukar.
Pandai tarik bra sendiri.
Dan pilih dia nak yang mana dulu.
Itu lah Kaseh.


Kaseh Suka Ais Krim

Nama pun anak mama.

Mama suka aiskrim, Kaseh pun.
Dulu mama makan sorok2 takut selsema ke batuk ke.
Tapi sekarang rembat je.
Alhamdulillah, sejak Kaseh dok kat umah ngan mama, Kaseh tak pernah demam, batuk or selsema.
Diharap berterusan kesiahatan Kaseh baik.


Vrooommm..
Mama nak ikut?
*Muka tensen sebab kena simbah air ngan mama**

Ni la aktiviti petang Kaseh.
Mama siram bunga Kaseh main basikal.
Sambil tunggu papa balik.
Siap ada bunyi " Oummm..Oummmm.."
Betul ke bunyi moto camtu Kaseh?


Apa2 pun Mama Sayang Kaseh.

Thank You Allah for Giving Me The Little Princess in My Life.

Kekayaanku adalah
My Small Family.
**Papa, tutup mulut skit**

Pssstt : Kabel handfon ku baru jumpa, sume gambar da transfer.
Rasa cam nak masukkan sume gambar dalam ni. Heeee.


4 comments:

umialya said...

kaseh dah besar, dia minta adik daa tu!!

Imaan09 said...

besar dah kaseh ko..bila nak adik ??hahahaha.. kak liza y kt opis aku aritu beranak dah semalam.. anak kedua senang.. dia kata 2 kali teran, kuar sendiri..doktor xgunting pun.. huuuuuuu.. (ayat teringin gak..tp takut)

Imaan09 said...

ramai join GA ko..tahniah.. aku??xdan2..huuu.. dah sebulan dah cuti join GA/contest..serba x dan...
miss Kaseh..

Kasehku said...

Kak Tini : Tengah pikir Kaseh nak adik laki ke pompuan.

Imaan09 : Da 2 hari aku asik dengar org mengandung ni. Mmb ak y bersalin sama cam aku da pregy. Aku? Tengah cek kelendar. Heeee.