Pages

Thursday, April 7, 2011

Rasa Itu.. Terima Kasih Breastfeeding.

Da 13 bulan BF Kaseh.
Ada 1 perasaan yang mengalir dalam hati ni bila tengok gaya Kaseh nenen.

Bagai ada bisikan dari Kaseh
"Mama, I Need U"

Bila Kaseh jaga malam untuk nenen.

Dalam keadaan Mata Tertutup, hanya perlu suakan sahaja,
Kaseh bleh Ngap.
Ya Allah, Nikmatnya.
Besarnya tarikan itu.
"Mama, Kaseh lapar" "Mama, Kaseh nak Mama"
Ya Allah..Rasa diri ini amat bertuah.


Bila Kaseh nak nenen, mama amik posisi,
Kadang2 ku baru nak baring,
Kaseh gelak,
Ya Allah, Kalau la boleh diulang gelak itu.
"Yes, Kaseh dapat nenen"
"Cepat Ma, Kaseh nak nenen ni"


Bila dia sudah bersedia dengan mulut yang ternganga,
Ya Allah, Ku suka mimik muka itu.
Ku suka buat2 tutup supaya Kaseh bleh nganga lagi skli.

Bila Kaseh terjatuh,

Itu la 1-1 nya senjata mama,
bila disuakan aje, Kaseh diam.
"Mama, Kaseh Sakit"
Ya Allah, syukur kerana permudahkan urusan ku.

Rasa ini, hanya kerana ku menyusukan anak ku.
Rasa yang indah mengelinap ke dalam darah ku.
Syukur Ya Allah, Akan Rasa ini.

Rasa Bahagia.
Rasa Disayangi.
Rasa Dihargai.

Alhamdulillah, Ya Allah.

Psst : Bahagia..


8 comments:

aanie said...

itulah nikmatnya jadi seorang ibu yang bf anaknya...

MyRule said...

waa..terharunyer..:p

Imaan09 said...

yesss..n hanya y melalui akan faham..

MamaEma said...

samalah dgn saya...sampai sekrang si adik minum susu ibu...

Qaseh dalia adelia said...

comeinye kaseh .. beznye jadi ibu hurmm

umialya said...

Betul tu

Kasehku said...

Aanie : Betul. Nikmat yang hanya kita yang rasa.

MrRule : Terharu sebab rasa diri ini bertuah.

Imaan09 : Betul. Dan klu kita citer kat org lain pun blom tetntu drg dpt rasa.

MamaEma : tahniah kerana anda terpilih untuk merasai nikmat ini.

Qaseh : Nnt samapi mas bleh join the mommies club.

UmiAlya : Sememangnya betul.

alieya said...

betul la kak lynn, dulu selalu dengar kak lynn cite je, tapi skrang baru dpt rasa... :D
bila aiman lapar je dia akan nanges and buat nada seolah2 memanggil "buu...buuu" mcm pggil ibu.. sukkeee :D
bile selak baju die da sengeh2 hihihi alhamdulillah,syukur sgt Allah pinjamkan nikmat itu :D