Pages

Sunday, February 12, 2012

Saya Tak Minat Kucing..

Sumber Google


Comel kan?
Kucing dan saya..
Saya tak xder elergy ngan kucing.
Kalau kucing ni ada pun xper asalkan tak mengganggu hidup saya.
Saya bukan jenis yang nampak kucing, rasa sayang.
Dan even bila kucing ni ada pun xder la sy nak sepak.
Saya menghormati makhluk Allah yang satu ini.
Jika dia ada.. kami hidup bersama..
Tapi jika dia menyusahkan saya.. Saya minta maaf..
Saya tak rela disusahkan..

Saya tahu orang belakang rumah saya suke kucing.
Dia selalu kasi kucing2 yang ntah dari mana makanan.
Ada yang dari kecik sampai sekarang da besar pun ada.
And even kalau ku tahu Puan Jiran Belakang tu takder,
kalau ada nasi lebih ku kasi gak makan kat kucing2 tu.
Ada la 2-4 ekor yang selalu berlegar kat belakang rumah ni.
Saya tak kisah sangat bila kucing 2 tu berlegar kat dalam ruang belakang rumah.
Tempat ku letak mesin basuh, tempat sidai baju and temapt ku tanam pokok pandan, limau kasturi, cili dll dalam pasu.
Saya tak kisah...

Tapi... Bila kucing2 tu jadikan tempat ku letak pasir tu sebagai toilet dorang.
Even luar pagar, tapi bau bleh masuk sampai ke tempat sinki dlam rumah.
Saya sabar..

Saya masukkan pasir dalam polybag dan tutup elok2.
Ku sapu sisa buangan mereke dan buang.
Saya lega...

Tapi seketika..
Sampai la datang ada satu lagi makhluk Allah yang bernama kucing ini.
Ntah dari mana juga..
Berkeluaran dibelakang rumah.
Sikap yang seekor ni lain skit.

DISELONGKAR TANAH KAT DALAM PASU POKOK HALIA KU..
DIA MEMBUANG DISITU DAN DISEPAHKAN..
DALAM KAWASAN PAGAR..
DALAM KAWASAN KASEH MENEMANI SAYA JEMUR BAJU.
TAHAP TEMPERATURE NAIK 2 TAKUK..

1st Time : Saya sabar.. En Suami Merungut
(2-3 menjak ni mmg selalu dia tolong saya jemur baju, menghidu bau-bauan)

2nd Time : Saya menjerit dan membebel.. En Suami menyatakan hasrat hati untuk tangkap dan buang.

3rd Time : Saya "Papa..!!!! Tangkap kucing ni dan buang jauh2 tapi letak elok2 jangan dicampak"

Berakhir lah kisah kucing hitam si penyelongkar pasu itu..

Tapi bermula kisah baru.
Seminggu lepas..ku tengok Puan Jiran belakang melayan "sesuatu" di dalam kotak.
Hati terdetik..Kucing ke?
Mane lak dia dapat..
Selalu tengok dia kasi kucing tu makan.

Tapi bermula semalam.. Kucing tu dilepaskan.
Berlegar2 dibelakang rumah..
Tengokkan gaya ia merupakan seokor kucing jalanan yang dikutip.
Ok.. tak per..Jangan buat onar sudah..

Tapi hari ni..?
Pantang bukak pintu belakang.. laju je dia masuk tanpa segan silu.
Tanpa cakap banyak dan pikir panjang..
En Suami tangkap dan masukkan dalam kotak.

Sebelum kami keluar pada waktu petang,
saya nampak Puan Jiran Belakang melilau mencari "sesuatu"
Pada tanggapanku.. apa lagi yang nak dicari selain kucing itu.

Ermmm.. Ckap kat En Suami..
En Suami tetap dengan pendirian untuk membuang kucing itu di tempat lain.
Sebab kucing itu telah mengganggu ketenteraman hidup kami.
jadi hasrat itu diteruskan.

Tapi hati wanita ini masih tak senang.
Salahkah tindakan kami?
Kejam kah kami?

Kami tidak menyiksa dia..
Kami tidak membenci mereka..
Kami cume ingin hidup tenteraman dan kami juga mengharap kucing2 itu aman ditempat baru.

Ada candangan lain ke?

No comments: