Pages

Monday, February 27, 2012

Home Organising - Mama Work Space 3

Assalamualaikum..
Mungkin ada yang tertanya2 apa da jadi dengan organising saya ini.
Jawapan saya..
Masih ON.

Cuma lebih tertumpu kepada persiapan berpantang,
dimana merupakan salah 1 bidang organising juga.
Tapi untuk entry ini, saya nak update skit pasal Mama Work Space ni.

Jika di entry pertama,
saya lebih bercerita mengenai idea yang tercetus dan inspirasi.

Dan entry yang kedua,
mengenai kewujudan work space mama setelah membuat perpindahan yang besar.

Dan entry ini lebih bercerita mengenai progress, dan issue2 yang tercetus.
Totally rupa rak adalah macam ni sekarang.
Perasan x printer y kat atas.
Asalnya dibahagian bawah dan lokasi tu mmg sesuai sbb ku tak payah pindah2 bila nak guna printer just on suiz aje.
tapi anak comot kami itu telah menjadikan printer tu sebagai tabung.
Asal jumpa duit aje sume masukkan dalam tu.
So papa pindah naikkan kat atas.

Entry yang kedua ada sebut mengenai, rak ini adalah landing space papa.
Nampak tak bakul putih kiri dan kanan tu?

Sebelum ni, rupanya begini..
Macam2 ada.
Dan ropanya xberapa santek..
Saya beli la bakul putih tu.
Sebelah kiri untuk mama dan sebelah kanan untuk papa.
Even untuk filing pun bagi separuh.

Agak tak puas hati sebab,
bakul tu kecil dan untuk papa, tak muat.
Sebab even surat n diari pun papa letak kat situ.
Saiznya pun kecil so bila tak muat papa tolak je bakul tu ke dalam dan letak barang lain kat luar.
Da tak santik lagi.

Kotak yang kat tengah lak untuk stationary.
Kotak tak seragam so lagi skali tak santik.

Soo.. sekarang ni dalam mode mencari storage yang organise, padan dan cantik.
Sumber dari Sini

Next is mengenai Filling.
So far rupanya begini.
LinkDalam magazine holder tu adalah untuk file yang tidak seragam bentuknya, tapi organise.
Just nak cover ketidak seragaman je.

Yang masih membuatkan system filling ini blom sepurna adalah sistem labeling yang tidak santek..!!
Dan macamana nak cover file yang ala2 ofis tu.
Ini bukan pejabat lawyer ye.

So jumpa la entry pasal How to create the label.
Guna excell je pun.
Sibuk saya dok pikir nak tempah bagai.
Heee..
So nanti saya design dan print samada pada kertas gambar atau kertas A4 dan kemudian laminate.
Da siap nanti saya update.

Dan mengenai mencantikkan file, ilham dari sini sangat membantu.

Cantikkan.
Saya memang agak kureng bab mencari ilham untuk mencantikkan ni.
Da buat baru leh nampak.
Bila nak imagine ni rasa cam blom sampai lagi ilham.

So far ini upadate untuk workspace mama.
Jom cari idea lagi.

No comments: