Pages

Monday, July 12, 2010

Aktiviti Hujung Minggu



Weekend hari tu..
Dalam progress untuk menunaikan wish list ku.
"Ngecat ruang tamu rumah ku"

Ku nak le ada buat perubahan skit menjelang ulang tahun pertama kami menghuni syurga kami ni September nanti.
Hehehehehe **Ada kaitan ?**

Sebelum ngecat, suami ku nak tambah plug skit.
Ada ke kontraktor tu buat 1 je plug.
Tak bijak langsung.
So hari sabtu suami ku prong preng prong preng kat bawah.
Tebuk dinding..buat wiring ..tampal balik..
Aku ngan Kaseh bersemayam kat atas.
Kol 3 suami ku naik.
"Ayang g kemas. Da siap da"
Aku pun jawab
"OK"
Bila turun.. MasyaAllah..
Aku nak pindah rumah!!!!!!!!!!
Tak sanggup nak kemas!!!!
Coba tengok..


Habuknya...
Tak terkata..
Tengok la warna asal meja tu..
**Y 4 segi tu adalah tapak peninggalan hp aku**
Da.. Malas nak citer da..
Kesannya tak ilang sampai ke hari ni..
Tuuuuuutttttttttt......
Tukar siaran..

Ye.. Kita bersiaran untuk rakaman hari ahad..
Pagi tu suami ku tanya..
"Ayang nak cat hari ni ke? Cat sendiri la eak"
Aku jawab "OK"
Hehehehehe.. Isteri yang bagus..
**Aku yang nak.. jadi tak bleh banyak songeh**
**Aku ni tak pernah ngecat tapi kena buat muka kompiden**

Puan2 sekelian..
Sila tape kan sume benda macam plug ke apa ke.
Pastu dekat dinding pun kena tape supaya tak belemuih.

Ku bercadang nak buat beberapa color la.
Hehehehe.
Tapi untuk siaran hari ni kita buat 1 wall je dulu.
Ni petua yang aku dapat dari abang ku.
Trend sekarang ni buat 3 color.
Klu nak campur2 color tu jgn terus beli 3 color tu.
Pilih 1 color untuk feature punyer.
Maksudnya warna yang paling terang.
Wall yang akan kita ngadap or jd tumpuan.
Pastu beli je 1 color dulu da siap cat baru decide next color apa.
Sebabnya color yang ada kat tin or catalogue tak sama takut lari tone.

Ni adalah sebelum...

Selepas....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tungguuuuuuuuuuu.....


**Banyak project untuk syurga kami ni yang ada dalam kepala ku
** Pemberitahuan : Kami adalah suami isteri yang sehati sejiwa. Kami sangat kedekut untuk kuar duit nak upah orang buat apa2. Walaupun hasilnya mmg tak cantik maner tapi kami lebih suke DIY. Nantikan DIY kami yang seterusnya. Hehehehehehe.

No comments: