Pages

Wednesday, May 30, 2012

Ganti Cooler Bag

Sakarang saya guna cooler bag dari MLO.
Beli 1 set dengan back pack sebab sesuai untuk spectra 3.
Dari zaman Kaseh dulu sampai lah sekarang,
itulah harta perjalan breastfeeding saya.
Dan perjalan BF saya 1 tahun dihabiskan di tempat lama saya bekerja dulu.
Dimana ada fridge untuk saya simpan susu dan ice pack saya.
So cooler bag dan ice pack hanay digunakan untuk membawa EBM dari tempat kerja ke rumah.
Tapi bila di tempat sekarang tiada fridge untuk saya menyimpan susu.
Jadi saya hanya simpan dalam cooler bag bersama 3 MLO ice pack.
Dan ikut spec katanya suhu sejuk boleh bertahan selama 12 jam.
Tapi apa yang saya perasan, menjelang tengahari je icepack da 70 % cair.
Kalau yang paling atas mmg lagi la.

So buat saya terfikir, adakah ini performance sebenar cooler back dan ice pack ini.
Atau pun disebabkan diguna hampir 2 tahun dan saya sudah basuh beberapa kali so tahap kekedapan udara telah drop?

Saya perlukan cooler bag yang paling selesa bertahan 10 jam.
Maka hati ibu ini pun mula la terdetik untuk menggantikan cooler bag ini.
Intai di Littlewhiz website.
Terjumpa Fridge-To-Go.


Ikutkan product description,
Lipat dan simpan dalam freezer,
dan boleh digunakan antara 8 - 10 jam.
Tak perlu ice pack.
Ada macam2 jenis, harga antara Rm 80 - 140.
Macam menarik tapi tempoh 8-10 jam masih blom cukup selamat.

Tertengok pulak yang ni,


Cooler Bag Autumn.
Cantik-cantik.
Design menarik.
Perlu ice pack dan boleh bertahan sehingga 12 jam.
Tapi kenapa cooler bag saya 8 jam pun da cair?
Mungkinkah sebab usianya?
Dah la ice pack MLO ni ada 6 kot.
Perlu beli Cooler bag sahaja atau bersama dengan ice pack sekali?
Yang menghairankan kenapa harga cooler bag ni murah?
Antara Rm 20 - 40.

Yang menjadi persoalan jika saya guna cooler bag yang trendy mendy ni jadi bag saya untuk isi specta 3 akan asing la dalam back pack?
Banyak bag yang bersangkutan ditubuhku ini nanti.

Terfikir nak tinggalkan aje Spectra 3 kat ofis so kat rumah guna Avent Manual je.
Houss.. kat rumah la kerja2 mengepam perlu dilakukan dengan pantas.
Terasa malas nak mangayuh handle Avent itu.
Ermmm.. Kna buat lawatan serabut ke Littlewhiz ni nanti. 
Tapi apa yang pasti sesuatu perlu dibuat dengan cooler bag itu.
 

4 comments:

CHeeSYaNa said...

Lynd.. what I plan utk anak no 2 is beli Medela Citystyle bag.. sebab nak cooler bag dier ngan contour ice.. pastu bag die cantik jerk utk jadik handbag skali.. my officemate yg pakai bag ni mmg tak letak susu kat fridge pon.. tahan sampai rumah.. siap naik LRT lagik.. try ler survey.. tp mahal skit ler.. but kadang2 tgh sale bleh dapat murah ler skit..

CHeeSYaNa said...

http://www.enjoybreastfeed.com/medela-city-style-breastpump-bag-p-92.html

Imaan09 said...

haha..yaa..kena g littlewhiz

Unknown said...

Yana : Menarik juga. Boleh masuk dalam lsit ni. Tak pyah jawab soklan org tya bag "projector" ke tu.