Pages

Tuesday, May 15, 2012

Persediaan Awatif Ke Nursery : Kad Panduan Pengurusan EBM

Assalamualaikum.
Selain dari fasa menclearkan suasana berpantang,
minggu ni juga adalah persiapan anak-anak ke nursery.
Kaseh is back to school dan 
Awatif pulak welcome to school.
Salah 1 to-do-list adalah menyediakan panduan pengurusan
EBM (Expressing Breast Milk).
Kalau diikutkan nursery ni pernah uruskan EBM masa Kaseh BF dulu.
tapi ku perasan beberapa kesilapan.
Tapi nak betulkan / betulkan agak susah la kan.
So bagi mengimprove pengurusan EBM,
untuk Awatif saya sediakan dalam bentuk kad yang ringkas.
Mungkin yang basic lain mereka sudah tahu dan 
saya juga bercadang mahu hadiahkan buku pengurusan susu ibu kepada nursery itu. 
So saya hanya listkan point2 penting dimana masa Kaseh dulu berlakunya kesilapan.

So saya listkan dan print pada kertas foto.
Saya buat saiz separuh A4 dan tampal pada cooler bag yang akan dihantar ke nursery nanti.
Mungkin sebelum print saya akan tambah lagi kalau ada yang saya teringat.
So saya share hasilnya buat masa sekarang.
Kalau ada tambahan lain saya akan update lagi.

2 comments:

EllyEllies said...

wah..come la wat kad gitu..nak wat loni cam trlewat doh..tgu next baby plok..hee

Sakinahamid said...

Time kasih sharing..sya tiru nak g hantar kt pengasuh satg..wink!