Pages

Tuesday, May 29, 2012

Perlukah Nursing Wear?

Kagum betul orang yang tak gunakan nursing bra bagi siapa yang breastfeed anak.
Sejak dari bersalinkan Kaseh saya hanya gunakan nursing bra sahaja. 
Yang jadi feveret saya Autumn yang jenis Comfort Bra.
Ada macam2 design. 
Dan yang menjadi salah satu feveret 
jenis Glenn.



Dan tempat yang saya suke beli adalah di Littlewhiz.
Selain dari dekat dengan rumah servicenya mmg terbaik.
Ada salah sorang jurujualnya (Dah agak berumur)
mmg bagi servis tiptop dalam pemilihan bra.
Kalau dia takder mmg saya tak jadi beli bra.
Saya datang lain kali.
Dia mmg advise saya cuba 1 per 1 bra yang saya nak beli.
Dia kata lain jenis lain saiznya.
Dia tunggu depan pintu dan ketuk "Sini amoi saya tengok"
Siap masuk sma dalam fitting room.
Disebabkan dia dah agak berumur so tak kisah sangat la.
Mula2 dulu segan jugak tp da 2-3 kali da rasa tak kisah. 
Dia ajar macamana nak dapatkan saiz bra yang betul dan macamana nak pakai bra supaya kita selesa.
Dia cakap untuk Bf tak berapa elok pakai yang wired bra.

Da lama jugak la tak gi beli bra baru.
Tapi biasanya harga nursing bra dalam RM35-50.
So beli sebulan 1 la (Nasihat en suami) 

Selain senang nak menyusukan anak,
nursing bra ni juga berfungsi sebagai free stail bila mengepam.
Bagi saya yang menggunakan spectra 3, hanya pasang shield pada breast dan klipkan bra. 
So saya boleh la main game sambil mengepam.
Heheheheh..

Selain Nursing Bra,
saya juga perlukan Nursing Inner.
Baru ada 1 beli masa awal2 keje dulu.
Uniform saya uniform lelaki so short sleeve.
Jadi saya lebih selesa mengenakan Inner bila pakai uniform.
 Dan saya juga guna inner Autumn.


Tapi harganya agak mahal la dari inner biasa.
RM 29.90.
Kalau yang biasa RM 10 je. 
Tapi yang ni mmg kain elok la dan tak kembang.

Tapi tak lama lagi dah nak dapat uniform wanita soinner ni da tak kritikal sgt da.

Sekarang juga datang mood nak melawa.
Sebab saya tak lawa so saya kena la melawa.
Rasa macam dah tak sesuai pakai TShirt.
Lagi pun nak mendapatkan keselesaan bila menyusukan.
Dah mula kumpul baju2 nursing.
Antara yang ada adalah ni,

dari Autumn juga.
Wahhh.. Autumn tak bayar saya untuk entry ini.
Asalnya beli masa pregnent dulu.
Nak cari yang 2 in 1 pregnent and nursing.
Samapi sekrang mmg suke pakai.
Sebab rupanya ala-ala cardigan dan design bukaannya menyenangkan nak susukan Awatif.

Nursing Wear yang lain 
dari jenama Aqeela.

Beli online melali FB kawan lama.
Ada disertakan ukuran.
So pilih la saiz L.
Sekali dia cakap "Aku rasa dulu ko kecik aje"
Sekali sampai baju mmg besar skit la.
Tapi still boleh pakai.
kata suami ku "Menutup susuk badan"
Suke pakai. 
Kain berkualiti dan harganya kira murah gak jika dibandingkan baju2 Autumn.
Banyak design Aqeela yang berkenan tapi bukan nursing pulak.

So far ni je nursing wear yang saya perlukan.
Macam poncho / nursing cover saya tak perlukan.
Sebab saya rasa dengan nursing wear dan tudung dah mampu nak cover semasa mnyusukan baby.

Sekarang ni dok aim baju kurung menyusu untuk raya nanti.

No comments: