Pages

Friday, May 4, 2012

Perbandingan EBM Plastic Storage

Di entry ini [Link]
Saya ceritakan mengenai kaedah yang saya akan guna untuk menyimpan EBM.
Saya sudah beli 5 kotak Plastic storage Autumn dan
 Plastic Storage jenama Suri dan yang ikat pakai getah itu masih berbaki dari sesi penyusuan Kaseh.

Pada pandangan awal saya Jenama Autumn bagus sebab tebal 
dan rasa konfiden bila tuang susu.
Tapi bila masuk May saya terfikir nak habiskan yang jenama Suri
 dulu la.
Kalau tak kang tak guna lak nanti.
Yang jenama Autumn da habis 2 kotak.
 
Selepas 3 hari guna Suri,
saya dapat penemuan baru.

Iaitu Suri lebih kemas bila dibekukan dan susunan lagi teratur.

Disebelah kiri adalah Suri dan Kanan Autumn.

 


Tak nampak perbezaan sangatkan?
Jika ini?

Suri


Autumn
 
 Dibahagian tapak Suri lebih nipis. 

Dan structurnya lebih tegak dan sekata dari bahagian bawah ke atas.

Jika dibandingkan Autum agak kembang dibahagian bawah.

Jadi bila disusun didalam fridge, menggunakan Suri agak kemas.

Suri

Autumn

Fridge dah lapang sebab separuh stok da transfer rumah mertuaku.
Kira sewa bilik la.


Kiranya kalau guna Suri, mungkin saya boleh letak lagi banyak EBM.
So buat masa sekarang saya lagi suke guna Plastic Storage Suri untuk stok beku EBM saya.
Tapi mungkin untuk kegunaan ditempat kerja nanti Autumn lebih baik disebabkan plastiknya yang tebal so lagi selamat untuk travel.

Kalau dibanding dari segi harga pula.
Untuk 1 kotak ada 25 pcs

Suri : Rm 17.90
Autumn : Rm 12.90

Suri lagi mahal?
Kalau ikutkan ciri-ciri semua sama seperti Double Seal.
Just Suri agak nipis tahap kekonfidenan tu agak rendah berbanding Autumn.
kalau ikutkan stok storage banyak lagi.
Habiskan dulu yang mana ada nanti da habis baru konsider yang maner yang lagi baik.

Harap report ini dapat membantu ibu-ibu membuat keputusan dengan lebih baik.
 

8 comments:

Elly Anaille said...

Thanks for this post.. Sng nk decide nk bli mane satu nnt. But might as well bli both kut mcm u kata, autumn tu bole gna kt opis nnt sbb plastik tebal. :)

Unknown said...

Yup. Nampak remeh tapi rasa macam berguna kalau share. Jom share2 finding lain.

Anonymous said...

selalu beli pastic storage dr mane?

Unknown said...

Klu dlu beli kat littlewhiz sbb dekat ngan rumah. Tp skrg mnta kwan belikan Autumn kt kedai area port klang sbb dpt murah. Lepas ni xsure lagi nak beli kt mana.

Imaan09 said...

autumn aku beli RM40 utk 4kotak! suri mana mauu cari eh?sibuk sgt aku smpi xdan2 nk susun bg cantik2 mcm ko nye..

Unknown said...

Lea : yup kawan aku belikan pun rm10 l kotak. Suri ni ko tgk kat sarakids adn lunantot.

Unknown said...

Lea : Da susun siap2 cmtu sbb space limited so kna adjust la.

Roeya said...

nak bg dia nipis2 ni mmg time nk frozenkn tuh letak mendatar eh..nampak tersusun..rasa mcm suri tuh lbh panjang.. mcm jingle jungle bleh isi byk kot..