Pages

Thursday, June 3, 2010

Bedak Talcum Tak Baik Untuk Bayi

Terbeliak biji mataku bila baca forum kat SI.com ni.
Aku mmg bergantung hidup dengan bedak ni untuk Kaseh.
Masa dalam pantang lagi ibu mertuaku yang ajar uruskan bb.
Kat tekak, underarm. dan seluruh badan la.
Sbab aku pikir untuk make sure badan bb kering so tak der ruam.
And dekat "Special" Kaseh lak mmg selalu ada putih2.
I'm not sure bedak or "keputihan".
So once a week sy basuh ngan air suam.
Ermmm...
Rasa bersalah kat my bb coz ilmuku yang cetek ni.

Base on the articel, talcum bleh jadi penyebab kanser ovari!!!!

Ya Allah ya tuhanku,
Lindungilah anak kami dari segala penyakit.

Maafkan mama Kaseh sbb mama tak tau.
Lepas je baca artikel tadi rasa cam darah sume naik ke muka.
Tak dapat pikir lain da selain dari call nursery supaya stop guna talkum.
Nasib baik Ummi tu ok.

Nak kena cari bedak Pureen CornStarch.
Drg kata yang ni elok.
Hooooo..
Gelabahnya rasa.. Kecut perut.. Dan sume2 la.
Terbayang keadaan special Kaseh tiap kali tukar pampers dia.
Banyak something yang "putih" kat situ.
Da la jarang tukar pampers dia sbb nursery yang buat.
Stakat tukar malam sekali dan weekend je la.
Waaaaaaaa...

2 comments:

Imaan09 said...

yess dear..aku xpenah guna bedak kt Ime..
even y cornstarch..
losyen ok what..?
mcm nursery aku, tuan dia mmg sgt2 berilmu bab ni, so, aku ikut je dia buat ape..derang xguna menda len selain Jhonson2..sbb ni je y btul2 clinically proven.. tu pun guna baby oil n losyen, bedak xde plak aku tgk..

Unknown said...

Erkkk??
Yeke?
Tapi ak dgar JnJ tak elok sbb byk chemical.
Hoooo.
Ermmm..
Berdebar ku smpai sekarg tak ilang lagi.