Pages

Tuesday, June 1, 2010

Xperiment : Milk Booster

Huuu..
Cam gempak je tajuk tu.
Tapi saje je nak buat gempak.
Aku plan nak mengXperiment keberkesanan pelbagai milk booster seperti y diperkatakan.
Bagaimanakah caranya???
Hohohoho..

Ini bermula dengan aku nak puasa ganti.
Aku search la sgala information y berkaitan puasa as Bf mom.
Macam2 yang aku dapat.
Antaranya, minum air yang banyak, amik suppliment dan pelbagai milk booster cam longan, lobak putih, kurma, 100 plus, soya dan bermacam2 lg.
Dan betul bila ada pendapat yang menyatakan keberkesanannya berbeza mengikut individu.
Ada kah benar??

Untuk diriku ini, klu tak puasa sume disumbat for the whole day.
Katakan la makan lobak putih pastu minum ais.
Bila pam aku akan terfikir adakah lobak putih itu berkesan sbb hasilnya tak la booster mana.
So kepalaku akan terfikir "oooo aku minum ais tadi so ia akan membantutkan kesan lobak putih td"
Betul kah???

So bagi menentukan keberkesanannya yang sebenar terhadap diriku ini.
Aku akan monitor apa yang aku makan semasa buka puasa dan sahur.
So aku akan measure berapa banyak hasil tenusuku disiang hari.

Kenapa kena puasa?
Puasa adalah pemalarnya.
Tak banyak bahan lain yang akan mempengaruhi hasil Xperiment nnt.
Takkan nak makan lobak putih dari pagi sampai petang kot..
Hohohoho..

Aku akan tentukan menu yeng dikatakan sebagai milk booster itu.
Antara yang aku plan adalah
1. Tempe
2. Lobak Putih
3. Kurma
4. Air Soya
5. 100 Plus
6. Dan pelbagai lagi.

Nanti aku buat report.
Ni baru 1st day.
Hohohoho.
Selamat berXperiment untuk MamaKaseh.

1 comment:

Imaan09 said...

baguss laa pemalar ko tu..
tapi kan..pas bukak posa je, ko kna trus tdo aku rs.klu x, MUSTI punye dah x malar..kuhkihkuhkih..
apa2 pun, wat report nnt ye