Pages

Thursday, June 3, 2010

Kaseh dan Pacifier

Semalam 02-06, so genap la Kaseh mama 3bulan.
Apa y aku perasan anakanda ku ni kalau malam je asik nak nenen je.
Bila nenen tu plak lama.
Buat ku terpikir, kuatnya anak aku nyusu..
Kadang2 terpikir ada susu ke yang Kaseh ni nenen lama sangat.
Bila aku tekan memancut susunya kuar.

Ermm...
Tapi bila aku kat umah aku layan aje dia.
Sebab ke pikir kalu aku tak dok nenenkan dia aku sibuk dengan urusan rumah tangga ku.
Kaseh nak suruh mama rehat sebelah Kaseh eak.

Tapi....
Bermulanya malam tadi aku terpikir nak kasi pacifier / puting kat Kaseh.
Mau taknya.
Semalam konon2 nak blanje suamiku la sempena aniversary.
Nak g makan seafood kat Jeram area Kapar nun.
Memandangkan aku puasa semalam, aku buka puasa air ngan kurma je la kat umah dulu.
Kol 6.30 aku da nenenkan dia.
5minit sblum buka puasa dia nangis nak nenen lg.
So aku buka puasa sambil nenenkan dia.
Semantara tunggu papa dia solat aku nenenkan dia.
Pastu dalam kete, kejap je dia dok diam.

Mintak nenen lg, so layan je la sbb aku pikir aku nak melantak habis2an so klu Kaseh da kenyang bleh la aku khusyuk makan nanti.
Sementara tunggu order dia nak nenen lagi.
Aku layan lagi sementara order blum sampai.
Order da sampai aku letak la dia.
Makan kejap dia merengek tak nak dok dlm stroller.
Mkan la sambil pangku dia.

Memandangkan nak makan ketam kena la mangadap ngan telitinya kasi papa dia lak pangku.
Baru 1 kerat ketam aku makan Kaseh nak nenen lagi.

Ermmm.....
Terpaksa la layan klau tak bising dia nnt.
Makanan yang tak habis tu di tapau la...

Dari Jeram ke meru perjalanan lbhkrg 30 minit.
Bayangkan la dia melekat je sepanjang perjalanan.
Tiba2 terkeluar 1 ayat "Kita kasi puting je la Pa kat Kaseh."
Reaksi suamiku "Haaaa..Mama tak kuat iman"
Sebabnya dia pernah nak kasi dulu tapi aku tak kasi.
Papa dia nak kasi dulu sbb Kaseh asik isap tangan so dari isap tangan baik isap puting. (Katanya la)

Knapa aku tiba2 mengeluarkan kenyataan sebegitu?
Sebabnya takkan la perut anak mama yang kecik tu tak penuh2 bila asik nenen je.
Ni mesti dia saje nak mentil.
B ku da perit baik kasi puting.

Sampai je kat umah papa dia trus amik puting hadiah seorang rakan.
Kasi kat Kaseh..
Melakattttttt..Siap kuar bunyi lagi.
Siap pegang lagi


Tau tak apa perasaan aku time tu?

Erm..Sian Kaseh kena tipu. Dia ingat nenen mama dia.

Tapikan.. Tak lama.. Tak sampai 1 minit.. Puting tu jatuh..

Sumbat lagi skli.. jatuh lagi..

Hahahaha..Kaseh tak pandai isap puting.

Tak per la Kaseh. Mama rela untuk Kaseh. Mentel pun mentel la.

7 comments:

Anna Da Lady said...

Alamak..dah 3 bulan dah Baby Kaseh ni..hehe..maaf ye Baby Kaseh..Acik Kam tak pernah lagi g jenguk Baby Kaseh..Baby Kaseh nak jumpa Acik Kam tak?hehe..InsyaAllah, nanti Acik Kam ajak Acik Zura g lawat Kaseh ye?Tunggu tau...

Imaan09 said...

xnak..!baby kaseh jgn jumpa acik kam..nnt baby kaseh jd banyak mulut pokpek mcm acik kam..muahahaha..
sian kaseh ko x g tgk lg..

ayukhairy said...

salam...

baby kaseh nak bermanja dengan awak tu..ye, ada baby sebegitu...juz layan kemahuan kaseh ye..baby ayu plak dari kecil mmg kureng menyusu..so, sbb tu ayu suka perah daripada membengkak..jgn susah2 kan hati..tak lama pun..ayu dulu sampai danial dah masuk 4 bln ke atas baru start masak2 balik ni..hehe.. yg penting, kena ada give n take with ur husband.. kalau rasa nak buat kerja2 rumah juga, maybe boleh beri EBM dalam botol n minta suami yg bagi..tapi, SYARAT, malam je mesti direct bf ngan kita utk stimulate kan susu dengan lebih byk lagi..teruskan perjuangan anda ye ...^_^

ops...mama kaseh, nak panggil apa ni..

Unknown said...

Acik Kamala,
Kaseh da pandai meniarap da pun.
Tunggu la acik datang lambat2 Kaseh mintak kokong.
Baru acik tau.

Acik Lea,
Kenal tak baju yang Kaseh pakai tu?

Hi Yatie,
Panggil je Lynd.

Yeke nanti dia ok?
Tapi btul la dia nak manje2 sbbnya dia pandang je muka kita sambil nenen tu.
Lg2 klu mak dia ni sibuk tengok tv sambil nenenkan dia.
Betul la orang cakap, waktu yang paling berhaga antara ibu dan anak adalah waktu susukan dia.
Cuba kasi botol je, bila masa nak dok je ngan dia.
Balik keje da lewat, balik nak siapkan keje rumah pastu da malam nak tido.
Tu la bertuahnya oarang yang berkesempatan BF anak2nya.
Kan? Betul tak?
HoHoHooo Bangga dapat nenenkan anakanda ku.

ayukhairy said...

lynd,

nama kita ayu la awak....hehe..
yatie mano plak ni..^_^
btw, ni anak sulung kan??
anak sulung mmg manja sikit perangainya..
compare ngan 2nd baby ayu mmg tough sikit,cuma lately ni dah start la merengek2 + manja terlebih2 sudaaahhhh..mujur la ada abangnya..
boleh la minta anak sulung tgk2 kan kejap kalau dia menangis kalau ayu tgh buat kerja lain..

Unknown said...

Ampun Ayu..
Ni la jadinya bila menaip sambil pikir benda lain.
Hohohooo
Tu la. Tapi drg merengek pun merengek yang menyenangkan.
Lg merengek lagi rasa cam nak kacau.
hohohooo

ayukhairy said...

no problemo...tak pe...baby kejap je tu..
insyaallah lama2 nnt, tak de la merengek2 ye..