Pages

Wednesday, June 2, 2010

Xperiment : Milk Booster Result Day 1

Tak sabar ku nak bgtau result day 1.
Day 1 ni dikira selepas hari ke 2 aku puasa.
Sebabnya klu hari 1 puasa macam yang masuk dalam peyut ni so da tak accurate la.
Hooooo...

Menu Buka Puasa:
1. Nasi Goreng Kampung
2. Tomyam Campur
3. Epal Jus with ais
5. Tropica Twister (Orange)
4. Air Masak 500ml (Jee...Sebabnya tido awal..Biasala 1st day)

Sahur
1. Nasi
2. Telur Goreng kicap
3. Air Masak 500 ml
4. Anmum Lacta 1 Gelas

Result : Hasil Tenusu
6.30 am - 3 oz ( sblh B je sambil nenenkan Kaseh)
9.00 am - 4 oz
11.30 am - 3 oz
2.00 pm - 4 oz
6.00 pm - 3 oz (Sblh B sambil nenenkan Kaseh)
Total : 17 oz

Rumusan :
Sebenarnya dari apa yang aku makan tu tak bleh nak ambil kira apa yang boosternya.
Mungkinkah Anmum Lacta?
Hohohoooo.
Ampunnnn..
17 oz tu sebenarnya lebih dari apa yang aku dapat time tak puasa.
Biasanya aku dapt dalam 12 oz je 1 hari.
And untuk kali ni aku tak payah amik stok.


Kesimpulan :
1. Puasa pun tak semestinya hasil tenusu berkurang.
2. Apa yang boosternya tak dapat disimpulkan lagi saya akan cuba Anmum Lacta dilain hari.

*** Kita tengok result esok sebab bahan xperiment hari ini adalah SOYA***
*** Kita Jumpa di ujikaji yang akan datang***

2 comments:

Azrina said...

Susu bukan penggalak susu, susu hanya berfungsi untuk mengekalkan kalsium dalam tubuh badan si ibu. Penggalak susu ada 2 iaitu ALFAFA dan juga halba(fenugreek). Ramai ibu-ibu kurang jelas mengenai ini. Anyway, happy breastfeeding to you dan selamat berjaya UPkan susu. Jangan lupa buat stok sbb bulan Ramadhan bakal tiba tidak lama lagi.

Unknown said...

Hohoho.
Tu la.
Apa yang sy dengar pun camtu la.
Susu adalah untuk menambah mutu SI.
Apa2 pun thanx sbb melawat blog saya y kecik ni.
Selamat bersiap untuk puasa.